۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

کازرون اسلام نيست كه بر سر آن دعوا كنيم

اصفهان شهريست كه امروز به عنوان الگوي شهرسازي در ايران و حتي خاورميانه مطرح است مسوولاني دارد كه اگر چه از نظر تفكرات سياسي و ايدئولوژيك طيف بسيار گسترده اي را شامل مي شوند اما همواره در پيشتازي و سازندگي شهرستان با هم متحدند و معروف است كه مسوولان اين شهر شعارشان اين است كه:" اصفهان اسلام نيست كه بر سر آن دعوا كنيم."
واقعيت اين است كه اگر ما هم خواهان پيشرفت شهر زيبا و تاريخي خود هستيم بايد اين گونه بينديشيم و اختلاف سليقه هاي شخصي و خطي خود را در انتخاب مديران شهر كنار بگذاريم. به عبارت ديگر بايد به افراد شايسته كه از نظر علمي مدارج لازم را طي كرده اند و تجارب خوبي براي اداره گوشه گوشه شهرستان دارند و قانون را در انجام كارها پاس مي دارند اعتماد كنيم و مناصب كليدي شهر را به آنان بسپاريم. مي خواهم از اين هم فراتر روم؛ نماز خواندن يا نخواندن يك مسوول، انجام فرايض و مستحبات ديني، سفر به عتبات عاليات و حج و در يك كلام مسلمان بودن يا نبودن افراد هم مساله شخصي آن هاست و در باب كارهاي شخصي خود بايد در پيشگاه حق تعالي پاسخ گو باشد. اما آن چه براي من و شما مهم است امانتداري، حسن خلق، كارداني، احترام به قانون و عدم سوء استفاده از قدرت است و در اين موارد است كه يك مسوول بايد پاسخ گوي مردم باشد. بي شك رضايت خداوند در طول رضايت مردم قرار دارد و اگر بندگان خدا از كار كسي راضي باشند خداوند هم راضيست.
آن چه امروز مرا به نوشتن اين مطلب وا داشت خبر استعفاي شهردار محترم كازرون_جناب آقاي حاصل عسكري_ است. نمي دانم دليل استعفاي ناگهاني ايشان چيست اما امروز اختيار انتخاب شهردار جديد يا ابقاي شهردار مستعفي با شوراي محترم اسلامي شهر مي باشد كه اميدوارم با توجه به تجارب جناب عسكري در مدتي كه عهده دار مسووليت شهرداري بوده اند و خدمات شايسته اي كه علي رغم مشكلات فراوان موجود انجام داده اند با اين استعفا مخالفت نمايند و اگر هم مشكلاتي وجود دارد با سعه صدر برطرف كنند و در چنين موقعيت حساسي شهر را از وجود مديري لايق و صديق محروم نسازند.
در باب خدمات شهردار محترم، به غير از كارهاي معمولي كه شهردار بايد انجام دهد و تاكيد بر رضايت اقشار مختلف مردم از عملكرد شهردار، دو كار عمده اي كه با ابتكار ايشان انجام شده و مسبوق به سابقه نيست و به عقيده من در خور سپاس فراوان است؛ يكي اقدام به تهيه يك طرح آتيه نگر ده ساله است كه طي آن تمامي جهت گيري ها در جهت توسعه شهر و انواع خدمات شهري اعم از ترافيك، تعريض خيابان ها، تعبيه پياده روها، اصلاح تقاطع ها و... براي ده سال آينده پيش بيني شده است و شهر را از بي برنامگي هاي گذشته و هدر رفتن سرمايه هاي مردم نجات مي دهد كه اين نويد خوبي براي آينده شهر كازرون است.
مورد ديگر تهيه نرم افزارهاي بسيار پيشرفته در جهت ارائه طرح "شهرداري الكترونيك" است كه شايد هنوز خود شهردار هم فرصت تبليغ و شناساندن آن به مردم را به دست نياورده است. اين طرح ضمن ساماندهي اطلاعات شهري به صورت دقيق و علمي مي تواند در وقت و هزينه( اعم از اياب و ذهاب، سوخت و انرژي، كارشناسي ها و...) عوامل شهرداري و همشهريان عزيز بسيار موثر بوده، امكان تخلفات اداري را كاهش دهد، از حجم كاغذبازي هاي معمول بكاهد و در عين حال برنامه ريزي هاي آينده را نيز تسهيل نمايد.
اين دو مورد كه بايد ثمرات آن طي گذشت زمان براي مردم روشن تر شود، شايد مهم ترين و بهترين كارهاييست كه توسط شهردار گرامي انجام شده وچه جناب عسكري ماندگار شوند چه رفتني، به عنوان نمراتي درخشان در كارنامه ايشان قابل دفاع است.
با توجه به اين كه اعضاي محترم شوراي شهر خود كازروني و دلسوز شهر خود هستند اميد دارم با در نظر گرفتن موارد فوق و مصالح شهر و كنار گذاشتن اختلافات جزيي احتمالي در راه رسيدن به اهداف بزرگ تر، ضمن ابقاي شهردار زحمتكش، ضمينه همكاري بيش از پيش را با ايشان فراهم آورند و ايشان را در جهت ادامه كار دلگرم تر نمايند و ان شا الله همه با هم به سوي كازروني آباد و مدرن حركت كنيم.

۱۳ نظر:

دشمن زياري گفت...

سلام استاد ارزشمند و دلسوز
با تشكر از شما و مقدمه بسيار خوب و مستدل: من چند بار خدمت برادر بزرگوار آقاي عسكري رسيده ام. تفاوت ايشان با سايرين را در اين مورد مي‌توانم عرض كنم. ايشان علاوه بر انديشه تئوريك در مديريت شهري، مدير عمل گرا بر مبناي قابليت اندازه گيري اهداف هستند. نه هدف بزرگ غير قبل اندازه گيري و نه حرفهاي گنده مي‌تواند درد شهر ما را دوا مي كند؛ بلكه مرد عمل بودن شرط است. كاش قدر چنين مديران فهميده‌اي را مي‌دانستيم. اميدوارم ايشان تجديد نظر فرمايند. البته بايد شوراي محترم شهر هم امكانات مورد نياز ايشان را در اختيار قرار دهند.
پاينده باشيد

پسر کازرون گفت...

در مورد آقای شهردار باید بگم شهردار بدی نبود

گرنك گفت...

درود بر شما.
به نظر من آقاي عسكري پس از آقاي بادآهنگ بهترين شهردار كازرون بودند و واقعاً حيف است كه ايشان در اين موقعيت حساس كازرون را تنها رها كنند.از ويژگي هاي مهم ايشان مردمي بودن شان بود.به هر حال اميددارم كه جناب عسكري همه ي نامهرباني ها را ناديده بگيرند و همچنان به عشق كازرون بمانند.
سبز باشيد.

اسماعیل صنفی آزاد گفت...

سلام
با نظر شما موافقم،بنده چند بار خدمت آقای عسکری رسیده ام واز حسن برخورد وبی تکلفی ایشان لذت برده ام.
متاسفانه دلیل استعفای ایشان را نمی دانم ولی صلاح شهر را در باقی ماندن وادامه وظیفه آقای عسکری می دانم.

قهرمان گفت...

سلام بر استادشجاعی
بنده هم با شما موافقم و همچون دکتر دشمن زیاری و جناب سیاح پور بر این عقیده ام که آقای عسکری شهردار موفقی بوده و می تواند در صورت حمایت شورا از ایشان با موفقیت به کارهایش ادامه دهد
ضمن اینکه مطلب جنابعالی بسیار عالی و درخور توجه نوشته شده
دست شما درد نکند

محمودرضا پولادی گفت...

سلام امیر خان
اولا تولد وبلاگ وزین و جدیدت را به شما تبریک می گم
شرمنده که من دو هفته مسافرت بودم و نتونستم به موقع خدمت برسم
آدرس جدیدت رو لینک می کنم و ممنون از محبت شما که پیشاپیش این کار رو کردید
در مورد جناب عسکری نیز من از نحوه کار ایشان در مدت این سه سال رضاایت دارم و الحق آدم فعالی است

سیاح پور گفت...

سلام :
قالب نو مبارک .
آقای عسکری یکی از متعهدان و دلسوزان کازرون هستند که درهر پست و مقامی به وظیفه شان خوب عمل کرده اند ،من ایشان را از آموزش و پرورش و سمت شان در پژوهشکده می شناسم . امیدوارم این بار نیز به درستی وظیفه شان را به پایان ببرند و از عدم همکاری ها و مشکلات خسته نشوند.

رمضانی گفت...

سلام بر شما جناب شجاعی عزیز

دلسوزی شما برای شهر کازرون و قدرشناسی تان از زحمات دیگران واقعاً ستودنی است. افتخار اشنایی با جناب عسگری را نداشته ام ، امااز معدود مواردی است که می بینم بر عملکر یک مسئول اینگونه اتفاق نظر مثبت وجود دارد. امیدوارم اعضای شورای شهر تصمیمی بگیرند که نتیجه آن به نفع مردم باشد و بعداً پشیمان نشوند.
در خصوص شعار و عنوانی که منتسب به اصفهانی ها بوده و امروز باید شعار ایرانی ها باشد هم بنظرم رسیدن مردم به این شعار فقط و فقط بخاطر تذکری بر درک نادرست برخی ها از اسلام بوده است و همانگونه که خود فرموده اید مگر اسلام چیزی غیر ازامانتداري، حسن خلق، كارداني، احترام به قانون و عدم سوء استفاده از قدرت و پاسخ گوبودن به مردم است.

سبز باشید و برقرار

دشمن زیاری گفت...

سلام امیر
ممنون از لطف شما برادر گل
پاینده باشید

فرید صلواتی گفت...

شجاعی عزیز سلام
من نیز شما را به دوستان خوبم پیوند زدم

پسر کازرون گفت...

این پست رو حتما ببینید
(تفاوت عقاید یک پرگار از دیروز تا امروز)

محمد بیرانوند گفت...

از بس نالیدیم و افاقه نکرد خسته شدم امیر خسرو
مثه همیشه فقط می تونم تأیید کنم حرفاتو
آخه دادش گلم تو این خراب شده چی سر جاشه !
خدا بیامرزه رفتگامنتو که هنوز رسالت انتقادیتو فراموش نکردی


حضرات هم که به مجیز گویی خودشون مشغول هستن و چشمشون رو به روی دنیا بستن

اراتمند

فرزاد گفت...

اميرخسرو عزيز سلام!
بنده هم از مقاله شما استفاده بردم و دقيقا همان چيزي است كه بنده هم بدان اعتقاد دارم. راجع به نرم افزار هم من جلسه 2 ساعته با شهردار داشتم و از نزديك با تمام بخشهاي آن آشنا شدم اما متاسفانه اين نرم افزار مورد تمسخر شوراي شهر مي‌باشد. در ضمن برداشتهاي خودم از آن نرم افزار را در يادداشتي با عنوان مديريت واقعي در اداره مجازي در فروردين ماه در كازرون نما درج كردم
پيروز باشي